Yhteisöllistä nettikristillisyyttä
Syyskuu 04, 2010, 03:39:06 *
Navigointi
Verkkojulkaisu
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Nyt voit kommentoida uudistunutta
Janoisen verkkolehteä tai ilmoittaa halukkuudestasi osallistua lehden tekemiseen!

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Elämän murusia  (Luettu 2241 kertaa)
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #90 : Kesäkuu 22, 2010, 12:46:33 »

Teen tässä pikkuhiljaa lähtöä töihin. Tämmönen lyhyt päivä taas - ihan jees smile  Toivottavasti saan pikkuneidin lähtemään hoitoon ilman suurempaa mekkalaa. En tiedä miksi on ollut nykyään niin vaikeaa saada neiti päiväkotiin. Ja monesti on alkanut jopa itkemään hoidossa kun lähden töihin... Harmillista. Hoitotädit sanoo neidin joskus jopa ikävöivän äitiä kesken päivän. Yritettiin Murun kanssa eilen kysellä miksi sinne päiväkotiin meno on niin vaikeaa mutta ei neitikään siihen osannut vastata. Täytyy miettiä tätä vielä.

Kyllä oli monenmoista kulkijaa lauantaina kaupungilla liikkeellä kun oli töissä. Täällä oli tuo Provinssirock. Eipä oo tullut sielläkään koskaan käytyä.. Työpäivän päätteeksi käytiin koko perhe kaupassa ostamassa herkkuja iltaa varten smile Ai miksi? No kun tuli telkkarista ne Victorian ja Danielin häät stick out tongue  Pakkohan se oli kattoa! Mentiin nukkumaan vasta kun pari oli tanssinut häävalssinsa smile  Daniel piti kyllä ihanan puheen Victorialle - sydämensä prinsessalle <3  No, se siitä.
Sunnuntaina lähdettiin ajelemaan ja päädyttiin Lauhavuoren kansallispuistoon makkaranpaistopuuhiin smile  Sää oli mainio ja metsä oli upea. Käytiin näkötornissakin vaikka se on aina sellainen kammotuksen paikka meikäläiselle. Mulla on korkeanpaikankammo. Onneksi tornista ei nähnyt suoraan alas mutta sitten tyttöjen perään sai katsoa kun eivät tuntuneet ymmärtävän miten korkealla todella olimme! Huih!! Oli ihana päästä takaisin maankamaralle big grin
Eilen oli vielä yhteinen vapaapäivä. Eipä juurikaan mitään ihmeellistä tehty kunhan hengailtiin smile

Edessä juhannus. Työleiri. Ollaan menossa mökille. Meidän mökki on sinne viime syksynä vietyjä muuttokamoja pullollaan, joten juhannuksen vietto alkaa armottomalla roudaamisella disgusted  Harmi kun ei oo ehditty (Lue: ei oo saatu aikaiseksi) käydä laittamas paikkoja etukäteen kuntoon, esim. eilen! Ollaan mökillä varmaan koko viikonloppu - anoppikin on siellä. Jippii. Hyvällä fiiliksellä! thumbsup ...joo..
Ilmoita valvojille   tallennettu
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #91 : Heinäkuu 01, 2010, 14:57:08 »

Mikä onkaan sen mukavampi fiilis kuin nähdä tilinauhassa sana "lomakorvaus" cool  Tosin loma alkaa vasta ensmaanantaina mutta tuntuu silti jo toooosi hyvältä big grin

Mä en suunnittele mitään loman varalle, spontaanisti mennään päivä kerrallaan. Ollaan me "suunniteltu" reissua särkänniemeen mutta sekään ei oo varmaa. Eikä sekään, että mennäänkö Hesaan korkeasaareen. Riippuu niin paljon säästäkin smile

Mutta vielä riittää töitä ennen lomaa stick out tongue

marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #92 : Heinäkuu 03, 2010, 12:52:52 »

Voi itku, mitä mä eilen ajattelinkaan, että tänne pitää kirjoittaa? Hitsi, kanan muisti mulla!

Mä aloitin hengellisen päiväkirjan kirjoittamisen jokin aika sitten. Siis ihan kynä ja paperi meiningillä ja Bill Hybelsin Rohkeaa uskoa päivittäin -kirjan lukemisen ohella. Silloin mietin, että miten siitä nyt mitenkään kasvais hengellisesti kun kirjoittaa päiväkirjaa mutta nyt on toiset mietteet kun kirjaa on kirjoittanut muutamia viikkoja. Ainakin näkee, mitä voisi tehdä toisin ja kummasti se vaikuttaa kun huomaa käyttäneensä aikaa johonkin ihan turhanpäiväiseen smile

Ei, en ala kaikkia mahdollisia syntejäni kirjaan kirjoittamaan! Muistan lukeneeni Kalevi Lehtisen Sinulle -kirjasesta, jossa hän itse kertoi pitäneensä kirjaa synneistään, jolloin uskosta tuli syntikeskeinen smile (Aah, jotain mäkin oon näistä kirjoista sentään oppinut wink)

Tänään on kyllä mukavan lämmin! Muu väki on mökillä kuskaamassa anoppia kauppaan. Automatkalla pitää kyllä olla mukana riittävästi juotavaa ettei paahdu. Meillä kun ei oo ilmastointia autossa.
Minä säästyin tältä reissulta velvollisuuksien vuoksi, toisaalta olisihan se ollut mukavaa möllötellä mökin keinussa ja vaan lueskella.. Nooh, toisella kertaa sitten smile
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #93 : Heinäkuu 05, 2010, 20:30:14 »

Moon taas niin tyytyväänen itteheni - vaikka tavallista yrittää niin priimaa pakkaa tulemahan!!
Ostin tänään mun pyörään semmosen itse asennettavan runkolukon. Muru lupaili sen laittaa sillä välin kun me tyttöjen kanssa ollaan rannalla. No, oltiin uimassa, siis myös minä! Ostin tänään myös uudet bikinit, joita oli kokeiltava auringonoton lisäksi myös uimiseen smile  Hyvin toimi molemmissa tapauksissa. Olen tyytyväinen! Lähdettiin rannalta ajelemaan kottinpäin kun mun piti viedä Muru töihin. Päästiin kotipihaan niin täällä oli ilmeisesti juuri hetkeä aikaisemmin aloitettu lukon asennus. Kipaisin viemään kamat sisälle ja olin menossa auttamaan Murua niin se tulee sisälle ja mutisee jotain vääränkokoisista ruuveista. Sen verran mulla on semmosta 'minä itte' luonnetta, että päätin kokeilla sitä itse heti kun saan Murun töihin smile  Minä ja sisko ollaan aina oltu sellasia ruuvaajia ja vasarankäyttäjiä, ettei meillä mene sormi suuhun kalusteiden kasaamisessa tai esim. runkolukon asentamisessa smile  Nytkin kaivoin Murun laatikosta räikän ja pihdit mukaani ja hetken kun osia siinä selailin aloin niitä kasaamaan ja siellä se on se lukko omalla paikallaan ja toimii kuin rasvattu! Hyvä minä smile
Toisaalta harmittaa kun ei Muru päässyt tässä loistamaan mutta se olis kuitenkin mennyt niin, että Muru olis aloittanut, mä olisin neuvonut ja sitten Muru olis lyöny työkalut mun käteen ja sanonut, että tee sitten itte big grin Jep.

Mutta lämmintä on piisannut. On se kiva kun ei luita kolota! Ollaan oltu kolmena päivänä peräkkäin siskon ja sen lasten kanssa rannalla. Lauantaina mä menin yksin kun muu väki oli siellä mökillä. Eilen pakkasin mukaan omenalohkoja, viinirypäleitä (Sanoin muuten niitä pienenä ryyniräpäleiksi big grin), pillimehuja, suolakeksejä ja termarillinen kahvia. Ostin myös sellaisen Dominon 3-packin, jossa oli ananas-, vanilja- ja banaanitäytteet ja kyllä ne oli hvviä!!! Mikäs siinä oli ollessa kun oli sisko kaverina ja lapset nautti vedessä smile Taisi siinä reilusti yli kaksi tuntia mennä - kevyesti smile
Sitten tultiin koko sakki meille syömään. Muru oli kokannut spagettia ja hunajabroileria bearnaisekastikkeessa. Siitä se päivä sitten jatkui mukavalla hengailulla.

Huomenna taas töihin. Vielä tämä viikko ja sitten alkaisi viikon loma. Toinen viikon loma on sitten heinäkuun vipalla viikolla smile
Mamselli
Mode
Taivaan Isän kullanmuru

« Vastaus #94 : Heinäkuu 05, 2010, 21:14:41 »

Ensin kuulosti ihan, että olisit lomalla kunnes lopuksi kerroit vielä viikon olevan lomaan big grin Ihanan leppoisaa elämää vietätte smile

On pohojalaasia ja niitä, jokka haluaas olla.
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #95 : Heinäkuu 16, 2010, 13:14:12 »

KUUMA!!! - mikäli joku ei ole vielä huomannut...

Kammottava lomaviikko kun ei oo voinu tehdä mitään eikä tehdä mitään muutakaan!! stick out tongue  Okei, mä tykkään kun tarkenee mutta nyt alkaa ahdistamaan kun ei saa yölläkään kunnolla nukuttua vaikka tuuletin puhaltaa täysillä. Mä oon aika väsynyt - tosi ihana lomaviikko!

No siis on toki hyviäkin hetkiä ollut; Oon oppinut syömään tomaattisilliä, juomaan kivennäisvettä ja eilen ajoin ekan kerran automaattivaihteista, ilmastoitua autoa joka sitten koeajon jälkeen hyväksyttiin meidän perheeseen smile  Ajaminen luonnistui yllättävän helposti ja ihastuin kovasti! Viimelauantaina käytiin Keskisellä miljoonativolissa. Minä ja Murukin päästiin kolmeen laitteeseen, mm. maailmanpyörään. Loppuaika seisottiin laitteiden luona, joissa tytöt viiletti smile  Ja luonnollisesti käytiin myös Keskisellä ostoksilla!
Kovasti odotan ensiviikkoa, joka on siis vaihteeksi 6-päiväinen työviikko, yksin. Ja sitten taas viikon loma smile Tuskin maltan odottaa kun saa sit ensviikon lauantaina korkata taas uuden lomaviikon uudella innolla big grin

Tänään olikin urakkaa kun piti vanha auto tyhjätä kaikesta roinasta. Sitten piti lastata kyytiin talvirenkaat, jotka eilen haettiin uudella ilmastoidulla autolla mökiltä stick out tongue  Sain luonnollisesti suorittaa tuon urakan yksin kun Muru on töissä - vipaa päivää ennen kahden viikon kesälomaa. Ja oli kuuma ja tavaraa oli oikeasti pal-jon. Jätän loppuselvittelyn Murulle, minä olen osuuteni hoitanut.

Kaikenkaikkiaan viikko on sujunut hyvin ja olen nauttinut uusien kokemuksien tuomasta itsensä ylittämisen kokemuksista big grin  Tulevat kaksi viikkoa saadaankin nauttia Murun seurasta (LUE: kahviautomaatti ja kotikokki stick out tongue)

Ja Kansanlähetyksen telttapäivätkin lähestyvät smile Ja Deifestivaalit!

Morjens!
vaivaisukko
Taivaan Isän kullanmuru

« Vastaus #96 : Heinäkuu 19, 2010, 18:33:08 »

Tulevat kaksi viikkoa saadaankin nauttia Murun seurasta (LUE: kahviautomaatti ja kotikokki stick out tongue)

En ole ihan varma, mutta ilmeisesti juot murukahvia?
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #97 : Heinäkuu 21, 2010, 19:15:39 »

Huippu kommentti, vaivis big grin

Työviikko puolessa välissä ja olo on ihan hyvä - odottava cool  Uusi kesälomaviikko odottaa nurkan takana smile  Ja ensi viikolle onkin jos jonkinlaista puuhaa tiedossa! Mm. ystäväperheen kanssa powerparkkiin ja lauantaina upea Deifestivaali tuossa ihan kivenheiton päässä smile Siellä esiintyy mm. Exit, Time-tarha, Mikko Salmi ym. Pääsen sinne ihan yksin ystäväni kanssa, siis ilman lapsia! Meidän ukot hilluu sillä välin Neste rallissa big grin

Jaa-a, eipä mulla nyt oo mitään ihmeellistä kerrottavaa. Kaikki on hyvin - lukuunottamatta tätä kummallista päänsärkyä disgusted  Mutta sen kestää! Pohojalaasella sisulla!!
keijukainen
Särkynyt enkeli
Taivaan Isän kullanmuru

« Vastaus #98 : Heinäkuu 22, 2010, 01:22:04 »

Marjo, en oo aikoihin lukenut päiväkirjaasi. Tullessani kohtaan, jossa kerroit miehesi kiinnostuneen uskonasioista ja tulleen uskoon, täällä päässä pääsi poru. Jumala on ihmeellinen!

Kun Taivas itkee, lohdun helmet pisaroi.
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #99 : Heinäkuu 24, 2010, 16:25:17 »

Marjo, en oo aikoihin lukenut päiväkirjaasi. Tullessani kohtaan, jossa kerroit miehesi kiinnostuneen uskonasioista ja tulleen uskoon, täällä päässä pääsi poru. Jumala on ihmeellinen!

Ihmeitä tapahtuu smile

Se olis sitten taas viikon loma! Työviikko meni tosi nopeasti vaikka ensin pelkäsinkin, ettei loppua näy, tai että minä lopun ennen kuin viikko big grin  Hyvin kävi!
Illalla suunnataan koko perhe Kansanlähetyksen kesämissioon. Tapahtuma alkoi eilen ja voi että kuulkaa miten oli ihanaa istua siellä kun Murukin oli siellä smile  Loppuajasta kuunneltiin JJouppi bandin musaa aivan kylyki kylyjes - niinku sellaaset vastarakastunehet wink <3 

Tapahtuman nimeksi on annettu Mitä ihmettä? ja eilisiltainen tilaisuus osoittautui kyllä nimensä veroiseksi: Vartti ennen kuin iltatilaisuus piti alkaa, niin Mitä ihmettä? koko Seinäjoelta meni sähköt! Tiesin, että illan bändilla oli äänentoisto, joten jäimme jännityksellä odottamaan mitä tapahtuu. Tilaisuus alkoi ja sähköjen puuttumisesta mainittiin. Saimme sillä livulla ihmiset siirtymään eteenpäin, että kuulevat puheen ja musiikin. No sitten alkoi bändin soitto - akustinen versio tällä kertaa alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen smile  Ja Mitä ihmettä? yhtäkkiä löysimme ystäväni kanssa itsemme suosikkibändimme vahvistuksina laulamassa stemmoja!!!! Mä oon monesti toivonut, että saisin edes joskus, edes pienen hetken laulaa heidän kanssaan ja siinä sitä sitten oltiin smile WAU!!! Parin biisin jälkeen juontaja pyysi muodostamaan 3-5 hengen rukousryhmiä esirukouspyyntöjä ja henkilökohtaisia rukouksia varten.

No illan mittaan sähköt saatiin takaisin mutta silloin tajus, ettei niitten palautumisella ollut mitään merkitystä! Teltassa oli paras tunnelma ilman sähköä; iso väkijoukko rukoili, musiikki oli hillittyä kitaran ja sitten sen semmoisen rumpulaatikkohässäkän säestyksellä. Puhujana ollut savolaisevankelista ei tarvinnut mikkiä, hänen äänensä kantoi ja puhe kirvoitti monet naurut ja aplodit smile 

Nyt täytyy viedä koiruus lenkille ja sitten alan valmistautumaan iltaa varten. Mulla on tänään palvelutehtävä tarjoilussa smile

Palaillaan taas!!
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #100 : Heinäkuu 31, 2010, 12:56:56 »

Melko viileä päivä. Vielä toissapäivänä viilenneltiin oloa Särkänniemen tukkijoessa ja koskiseikkailussa yli 30 asteen helteessä ja tänään elohopea kipuaa tuskin +15 asteeseen.
Eilen oli epävakaista. Lähdin tyttöjen kanssa pyöräillen parin kilsan päähän mummolaan ja takaisintulo siirtyi pienten sadekuurojen vuoksi aina vähän tuonnemmas smile  Ei sillä, etteikö juttua olisi piisannut. Lähipiirissä on tilanne, jota äidin kanssa juteltiin läpi. Ahdistavaa ja pelottavaa. Mitä meidät vielä laitetaankaan hyväksymään disgusted  No, Herra tietää ja antaa viisautta, siihen uskon vahvasti ja rukoilen kun en muutakaan voi.

Tänään menen tyttöjen kanssa Deifestareille. Odotettavissa on ainakin Exittiä ja Time-Tarhaa, ym. ym. Kunhan vain sää suosisi!

Muru on kaverinsa kanssa rallia katsomassa J:kylän seudulla, tulee kotiin tänäiltana <3
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #101 : Elokuu 01, 2010, 12:30:26 »

Upea ilta DeiFestareilla takana. Oli aivan upea ilta, kertakaikkiaan! Hyvää musiikkia bändeiltä, joita en oo ennen kuullut; mm. Kaemo, Time-Tarha, Johanna ja Mikko Iivananinen. Ja sitten tietenkin tuttua Exittiä smile  Ja voi miten paljon siellä oli tuttuja!! Joka välissä sai jäädä vaihtamaan kuulumisia smile  Ensivuonna uudestaan!
Tytötkin jaksoi hyvin vaikka se ilta taisi sinne lähemmäs kymmentä venyä. Onneksi ei ollut pitkä matka kotiin.

Tänään soluillaan ystäväperheen kanssa. Kurkkasin päivän teemaa: Jeesus kohtaa epäilijän. Tästä tulee varmaan mielenkiintoinen - kuten aina ennenkin smile

Päätä särkee, taidan mennä hetkeksi pötkölleen. Raskas huvi vaatii hyvän levon big grin
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #102 : Elokuu 06, 2010, 15:29:34 »

Kyllä tätä lämmintä nyt riittää! Mitäs tekosyytä mä nyt sitten käytän kieltäytyessäni viettämästä kaunista päivää ulkona kun sisällä vois soittaa upeaa syntikkaa, jonka haen tänään yhden kaverin kotoa? stick out tongue  On tässä kuulkaa suuret murheet meikäläisellä big grin

Mutta ajatuskin, että saan soittaa ylistysmusaa ja muutenkin hengellisiä lauluja, nostaa kuulkaa mun sisällä semmosen roihun, ettei pysty olla soittamatta edes ilmakosketisoitinta big grin

Ylistän ja kiitän, vaikka meidän perhepiirissä on nyt semmonenkin tunteiden kuohu ja identiteettikriisi menossa. Se surettaa. Mutta siltikään Jumala ei tahdo mun olevan surullinen vaan antaa mulle kiitoksen ja ylistyksen mielen ja sekös kuulkaa mua ihimetyttää!

On sitä helppo sanoa, että 'en hyväksy sitä ja tätä enkä tuota asiaa ainakaan!', mutta sitten se mieli muuttuu kun kyseessä on rakas läheinen, joka käy läpi suurta elämänmullistusta. Sitä alkaa kyselemään oman minän syövereistä rakastavaa ja hyväksyvää suvaitsevaisuutta, joka ylittää ne aiemmat periaatteet, joista on vankkumasti pitänyt kiinni - tähän saakka. En mä voi päättää kenenkään puolesta. Mä voin vain rakastaa ja rukoilla. Rakastaa ja rukoilla... sarcastic eye roll  Hyväksyä on pakko vaikka se ei tunnu hyvältä. Rakkaus voittaa.

Herran haltuun!
marjo
Äiti
todella tärkeä

« Vastaus #103 : Elokuu 07, 2010, 13:18:11 »

Heh, aivan huippua soittaa omalla kiipparilla! Hyvä kun illalla malttoi iltapalaa syödä! Pää on täynnä biisejä, joita oli kova halu päästä soittamaan ja sisällä kävi semmonen roihu kun sormet näppäili tuttua melodiaa smile Huom! Mulla ei eilen vielä ollut sointuja, korvakuulolta vain pimputtelin. Mutta tänään löysin netistä muutamien upeiden ylistysbiisien soinnut, joten - uskokaa tai älkää - mua ei tänäiltana näy missään kun haluan vain soittaa stick out tongue  Onneksi mies on kotona ettei tyttäret oo aivan heitteillä.

Kyllä tää tästä tasaantuu. Kait. Tai sitten ei. Ei voi tietää.

Ja hellettä piisaa! Mä oon aivan ylipukeutunu. Onneksi oon autolla liikkeellä ja saan sen viilennettyä kotimatkaa varten wink

Huomenna mennään kirkkoon. Kummityttö siunataan koulutielle iltakirkossa <3 

Että tämmöstä!
västäräkki
Taivaan Isän kullanmuru

« Vastaus #104 : Elokuu 07, 2010, 19:19:56 »

Ihanaa!  Crazyyyy

Se mitä on takanamme tai edessämme, on pientö verrattuna siihen mitä on sisällämme. -Ralph Waldo Emerson
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!