Jaettu: Kirkon virkapaitojen värit

<< < (2/6) > >>

Outi:
Minusta on jossain määrin hämäävää, että niin diakonin vihreä virkapaita kuin nuorisotyönohjaajan sininenkin ovat papinpaidan näköisiä, kun niissä käytetään pantaa. Useamman kerran vaikkapa Yhteisvastuu-keräyksen tilaisuutta vetävää diakonia on luultu papiksi sen takia, nuorisotyönohjaajaa myös.

Outi

stefanos:
Lainaus käyttäjältä: keijukainen - Huhtikuu 02, 2006, 11:15:07

Stefanos; Isäni virkapaita on ainakin tummansininen, jossa valkoiset ne kauluksen reunat, eikä tämä ole ainut, joita olen nähnyt :rolleyes: Olisko se vihree sitten joku uudempi versio???

Ja itseasiassa vielä tuosta n-ohjaajan paidan väristä... Viime sunnuntaina minulle juuri opetettiin, että se on sininen, johon voi laittaa sen samanlaisen pannan, kun papilla!!!!! Onko mua sitten opetettu väärin :eek: (tää jolta tästä kuulin, on itse n-ohjaaja)

Oikeassa olit.  :grin:  Mulle käy ainakin siltä suunnalta nuo perustelu, "kun mun faijalla on".  ;)
Löysin liitonsivuilta asiasta tekstiä. Pystyyks siihen diakoniatyöntekijöiden siniseen paitaan laittaa pannan. Jos löydät jostain kuvan millainen se paita on, niin ihan mielenkiinnosta näkisin. Olen kuitenkin aika paljon työskennellyt vihittyjen kanssa, mutta kaikki pitää tuota vihreää paitaa johon saa pannan. Ihan oikein sua on opetettu.

Lainaus käyttäjältä: Outi - Huhtikuu 02, 2006, 12:15:43

Minusta on jossain määrin hämäävää, että niin diakonin vihreä virkapaita kuin nuorisotyönohjaajan sininenkin ovat papinpaidan näköisiä, kun niissä käytetään pantaa. Useamman kerran vaikkapa Yhteisvastuu-keräyksen tilaisuutta vetävää diakonia on luultu papiksi sen takia, nuorisotyönohjaajaa myös.

Outi

Onkos siitä jotain haittaa?  :ninja: Mua enemmänkin hämää se, että papit saa pitää oikeasti melkein mitä tahansa paitaa sen pannan kanssa. Olisi paljon hienompaa, jos se ois rajattu vain tiettyihin väreihin. Nyt joku voi sekoittaa jonkun pastorin vaikkapa vielä diakonien tai k-nuorisotyöntekijöiden ylvääseen joukkoon ja sehän on vielä kauheampi tilanne.  :D
Merimieskirkolla on myös oma sininen papin paita ja se sekoittaa kyllä k-nuorisotyöntekijöitä papeiks ja toisin päin.

Outi:
Kävin hakemassa tämänkin viestin tänne, kun olit ehtinyt jakamaan ketjun.

Lainaus käyttäjältä: stefanos - Huhtikuu 02, 2006, 13:33:21

Onkos siitä jotain haittaa?  :ninja: Mua enemmänkin hämää se, että papit saa pitää oikeasti melkein mitä tahansa paitaa sen pannan kanssa.

Ei ymmärrä. Miten sitä pantaa pystyy pitämään minkään muun paidan kans, niissä virkapaidoissahan on paikka sille. Vai tarkoitatko sitä, että sen virkapaidan päälle voi sitten lykätä ihan minkä puseron vain? ...Meillä pari vanhempaa pappia jäkätti nuorimmalle pastorille, että ei papinpaidan kanssa saa pitää farkkuja.

Outi

stefanos:
Lainaus käyttäjältä: Outi - Huhtikuu 02, 2006, 13:39:58

Kävin hakemassa tämänkin viestin tänne, kun olit ehtinyt jakamaan ketjun.

Lainaus käyttäjältä: stefanos - Huhtikuu 02, 2006, 13:33:21

Onkos siitä jotain haittaa?  :ninja: Mua enemmänkin hämää se, että papit saa pitää oikeasti melkein mitä tahansa paitaa sen pannan kanssa.

Ei ymmärrä. Miten sitä pantaa pystyy pitämään minkään muun paidan kans, niissä virkapaidoissahan on paikka sille. Vai tarkoitatko sitä, että sen virkapaidan päälle voi sitten lykätä ihan minkä puseron vain? ...Meillä pari vanhempaa pappia jäkätti nuorimmalle pastorille, että ei papinpaidan kanssa saa pitää farkkuja.

Outi

Sain sitten onnistuneesti jaettua tämän keskustelun. Niin osa papeista pitää hyvinkin outoja pappinpaitoja eli noita virkapaitoja jonne voidaan tökätä tuo panta. Kuulin viikolla mm. seepran raidoilla ja pantterin kuvituksella varustetuista paidoista. Tämä on musta jo aika huvittavaa.

Outi:
Never heard. Enkä ole nähnytkään.  :eek: Toivottavasti ei näykään.

En vain ymmärrä, että miksi muut kuin papit hinkuvat myös sitä pantapaitaa käyttöönsä.

Outi

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu